Dataanalytiker til forretningsudvikling

Vil du med på en spændende rejse, hvor brugen af data er central for videreudviklingen af Lessor? Brænder du for at formidle viden baseret på data fra forskellige kilder og sammensat på en sådan måde, at det bliver et værdifuldt beslutningsgrundlag for ledere og medarbejdere hos Lessor? Synes du, at det er spændende og udfordrende at være med til at opbygge en analysefunktion, hvor du får mulighed for at præge processer, metoder og anvendte værktøjer? Så skal du søge jobbet som dataanalytiker hos Lessor.

Lessor er en markedsledende virksomhed i vækst, og vi søger derfor en dedikeret og ambitiøs dataanalytiker. Du vil sammen med resten af Business Development & Excellence teamet deltage i udvikling og optimering af Lessors beslutningsgrundlag, informationskilder og analyseværktøjer med fokus på kvalitet i vidensformidlingen. Målet er at sikre, at Lessor fortsat kan være førende inden for softwareløsninger til lønafregning, tidsregistrering, vagtplanlægning og HR-administration til små som store virksomheder i og uden for Danmark.

Om jobbet

Du bliver en vigtig del af Lessors Business Development & Excellence team, som i dag består af seks dedikerede og målrettede kollegaer. Vi er i fuld gang med at skalere og videreudvikle vores forretning og produktportefølje, så du kommer til Lessor på et tidspunkt, som i høj grad er præget af udvikling og bevægelse. Du vil referere til vores direktør for Business Development & Excellence, og du bliver en vigtig brik i at afdække vores datakilder såvel som de rapporteringsmetoder og -værktøjer, der skal danne grundlag for både løbende og ad hoc rapportering.

Et væsentligt element i udførelsen af dit arbejde vil være Lessors kommende Operational Data Execution Model, der omfatter samtlige applikationer, som anvendes til at håndtere blandt andet supportopgaver, regnskabs- og bogføringsopgaver, kundeoplysninger og marketingopgaver. Vi forventer, at du kan sætte dig ind i modellen og forstå datasammenhængene.

Du vil fungere som en central støttefunktion til forretningsområderne og øvrige stabsfunktioner med levering af ad hoc rapporter, løbende rapporter, datagrundlag og relevante analyser.

Dine ansvarsområder

  • Løbende rapportering til forretningsenheder og stabsfunktioner på udvalgte områder, blandt andet via MS Power BI, herunder produktregnskaber, kundeopgørelser, markedsaktiviteter og dashboards for relevante emner
  • Dataanalyse og ad hoc rapportering til forretningsområder, stabsfunktioner, ledere, specialister og projektledere vedrørende den løbende drift, analyse af aktiviteter, projekter, business cases, budgetaktiviteter, strategiforløb og opkøbsaktiviteter
  • Overblik over og indsigt i vores Operational Data Execution Model med fokus på datakilder, datasammenhænge og integrationer mellem interne og eksterne datakilder

Dine kvalifikationer

Vi forestiller os, at du

  • har forretningsforståelse og indsigt i data, der kan omsættes til værdifuld viden for Lessor og forretningsområderne
  • har erfaring med at omsætte behov for indsigt i forretningen via data til information og beslutningsgrundlag for ledere og medarbejdere
  • er stærk til at formidle tal og statistiske data via rapporter og præsentationsoplæg med fokus på enkelthed og gennemskuelighed
  • arbejder struktureret og analytisk
  • har teknisk indsigt og god erfaring med IT, databaser, SQL og værktøjer som MS Power BI (eller tilsvarende BI-værktøjer) og Excel

Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse, som understøtter kvalifikationsforventningerne.

Stillingen er en fuldtidsstilling. Du vil komme til at arbejde i vores dejlige lokaler i Allerød nord for København kombineret med muligheden for at arbejde hjemmefra. Vi håber at kunne ansætte dig fra 1. april 2021.

Fortæl os i din ansøgning, hvorfor du brænder for at blive Lessors nye dataanalytiker, og lad os vise dig, at udvikling af dataanalysefunktionen er både spændende og udfordrende.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Director Business Development Finn Staal.

Søg jobbet

Om Lessor Group

Lessor Group er en dynamisk softwarevirksomhed i rivende udvikling. Siden 1972 har vi specialiseret os i at udvikle løn- og personalesystemer til små og store virksomheder i Skandinavien og Tyskland, og i dag bruger flere end 65.000 virksomheder vores systemer, herunder lønsystemet Danløn.

Markederne ændrer sig markant, og Lessor Group står over for nye spændende muligheder. Det betyder både en fortsat videreudvikling af vores løsninger med kunden i fokus, men også at virksomheden i de kommende år skal vokse kraftigt og indtræde på nye markeder. Vores mål er at levere professionelle løsninger, der bidrager til effektive arbejdsgange og gladere kunder.

Lessor Group er ejet af den amerikanske koncern Paychex. Vores hovedkontor ligger i Allerød. Derudover har vi kontorer i Vejle og i Tyskland. I dag tæller medarbejderstaben i Lessor Group mere end 180 medarbejdere.