HR-administration

Sådan gør du din HR-afdeling mindre sårbar

Ved at have alle oplysninger om medarbejderne samlet ét sted, skærer du ned på mængden af dobbeltarbejde og mindsker risikoen for de fejl, der nemt kan opstå, når du har travlt eller mangler information.

Du kender måske ham eller hende. Måske er det dig? Medarbejderen, der sidder inde med en masse information om de ansatte i virksomheden, lige fra deres kvalifikationer og anciennitet til hvornår de har fødselsdag.

Sådan en medarbejder kan være uundværlig. Måske lidt for uundværlig?

For når den uundværlige bliver syg eller stopper, har virksomheden pludselig ikke adgang til en række af de oplysninger, der gør det lettere at drive forretningen - og lidt rarere at være ansat.

6 gode grunde til at vælge Lessor

  • Alle informationer samlet i én løsning
  • Fuld integration med lønsystemet
  • Automatiske notifikationer
  • Rollebaseret sikkerhedssystem
  • Dokumentarkiv
  • Nem opstart

Brug tiden på de vigtige ting

Lessor kan hjælpe med at sætte HR-administrationen i system, så du ikke skal indtaste de samme oplysninger om en medarbejder flere gange.

Og når en medarbejder stopper, behøver du ikke kigge forbi it-afdelingen for at høre, om der skal afleveres en arbejdstelefon.

Tilpas systemet, så det passer dig 

Du tilpasser systemet, så det hjælper med de ting, der gør din og dine kollegers arbejdsdag nemmere, for eksempel automatisk at give besked, når en medarbejder kan fejre rund fødselsdag eller jubilæum, så du i stedet for at huske på datoer kan koncentrere dig om at finde den helt rigtige gave.

3 gode råd om HR-administrationen

  • 1. Undgå dobbeltarbejde

    1. Undgå dobbeltarbejde

    Når al administration om medarbejdere er samlet i et system, skal du ikke opdatere flere steder, når stamdata eller kompetencer ændrer sig.

    På den måde undgår du tastefejl og sikrer, at alt lige fra kontrakter og lønsedler til medarbejderprofiler er opdateret.

  • 2. Lad andre taste for dig

    2. Lad andre taste for dig

    Ved at lade medarbejdere og lederne selv få adgang til at se og opdatere deres oplysninger, undgår du at blive en flaskehals og at bruge irriterende spildtid på at søge efter oplysninger. Det styrker oplevelsen af service og overblik.

    Samtidig får du mere tid til at klare andre vigtige HR-opgaver, og du minimerer risikoen for at tastefejl og andre forkerte oplysninger i systemet.

  • 3. Automatiser, hvor du kan

    3. Automatiser, hvor du kan

    Overlad trygt opgaven med at sende mails ud om nyansættelser, fratrædelser, afholdelse af personalesamtaler og runde fødselsdage til HR-systemet. 

    Det sikrer, at du ikke glemmer en vigtig mail på grund af travlhed - og du kan dedikere din tid til andre opgaver.

Med en samlet løn- og HR-løsning fra Lessor skal du kun vedligeholde medarbejderdata et sted

Kontaktformular

Indtast dine oplysninger her, så hører du fra os snarest.

Dine oplysninger bruger vi til at kunne give dig den bedst mulige service, når vi vender tilbage til dig. Se mere i Lessors persondatapolitik.