HR-administration
Sådan gør du din HR-afdeling mindre sårbar
Du kender måske ham eller hende. Måske er det dig? Medarbejderen, der sidder inde med en masse information om de ansatte i virksomheden, lige fra deres kvalifikationer og anciennitet til hvornår de har fødselsdag.
Sådan en medarbejder kan være uundværlig. Måske lidt for uundværlig?
For når den uundværlige bliver syg eller stopper, har virksomheden pludselig ikke adgang til en række af de oplysninger, der gør det lettere at drive forretningen - og lidt rarere at være ansat.
6 gode grunde til at vælge Lessor
- Alle informationer samlet i én løsning
- Fuld integration med lønsystemet
- Automatiske notifikationer
- Rollebaseret sikkerhedssystem
- Dokumentarkiv
- Nem opstart
Brug tiden på de vigtige ting
Lessor kan hjælpe med at sætte HR-administrationen i system, så du ikke skal indtaste de samme oplysninger om en medarbejder flere gange.
Og når en medarbejder stopper, behøver du ikke kigge forbi it-afdelingen for at høre, om der skal afleveres en arbejdstelefon.
Tilpas systemet, så det passer dig
Du tilpasser systemet, så det hjælper med de ting, der gør din og dine kollegers arbejdsdag nemmere, for eksempel automatisk at give besked, når en medarbejder kan fejre rund fødselsdag eller jubilæum, så du i stedet for at huske på datoer kan koncentrere dig om at finde den helt rigtige gave.
3 gode råd om HR-administrationen
-
1. Undgå dobbeltarbejde
1. Undgå dobbeltarbejde
Når al administration om medarbejdere er samlet i et system, skal du ikke opdatere flere steder, når stamdata eller kompetencer ændrer sig.
På den måde undgår du tastefejl og sikrer, at alt lige fra kontrakter og lønsedler til medarbejderprofiler er opdateret. -
2. Lad andre taste for dig
2. Lad andre taste for dig
Ved at lade medarbejdere og lederne selv få adgang til at se og opdatere deres oplysninger, undgår du at blive en flaskehals og at bruge irriterende spildtid på at søge efter oplysninger. Det styrker oplevelsen af service og overblik.
Samtidig får du mere tid til at klare andre vigtige HR-opgaver, og du minimerer risikoen for at tastefejl og andre forkerte oplysninger i systemet. -
3. Automatiser, hvor du kan
3. Automatiser, hvor du kan
Overlad trygt opgaven med at sende mails ud om nyansættelser, fratrædelser, afholdelse af personalesamtaler og runde fødselsdage til HR-systemet.
Det sikrer, at du ikke glemmer en vigtig mail på grund af travlhed - og du kan dedikere din tid til andre opgaver.